Groepen

Image
Detail groep 3-4
Onderbouw

We werken samen in twee stamgroepen met kinderen van de leerjaren 1, 2 en 3. 

De namen van de stamgroepen zijn: Vila Kakelbont en Petteflet. 

We beginnen en sluiten de dag af in de stamgroep.  

Jonge kinderen leren door te spelen en te ontdekken. Bij het spelen en het werken kiezen we voor groepsdoorbrekende en thematische activiteiten. Dat betekent dat we samen met het kind kijken naar de belangstelling en het niveau.  In onze onderbouwunit zijn er uitdagende activiteiten  waardoor kinderen spelend en ontdekkend leren. In leerjaar 3 wordt veel aandacht besteed aan de basis van rekenen en lezen.  Dit begint met spelend en ontdekkend waarna de kinderen verder werken in schriften en op de computer.

We organiseren gastlessen en/ of excursies om de brede ontwikkeling van de kinderen te stimuleren. We halen de wereld binnen of stappen de wereld in. 

Leesplezier staat bij ons op nummer één. We besteden veel aandacht aan voorlezen, de verteltas, Kinderboekenweek en Bieb op school. (Link toevoegen) We hebben een enthousiaste leesconsulent die ons hierbij ondersteunt. De kinderen van de middenbouw komen wekelijks voorlezen. 

Wij en de kinderen vinden het fijn als ouders betrokken zijn door bv. mee te doen met activiteiten, door te komen helpen of om na schooltijd eens binnen te lopen. We volgen de ontwikkeling van de kinderen en nodigen u regelmatig uit voor een gesprek. 

We zijn een IKC en werken nauw samen met de kinderopvang. 
 

 

Image
Detail groep 3-4
Onderbouw

We werken samen in twee stamgroepen met kinderen van de leerjaren 1, 2 en 3. 

De namen van de stamgroepen zijn: Vila Kakelbont en Petteflet. 

We beginnen en sluiten de dag af in de stamgroep.  

Jonge kinderen leren door te spelen en te ontdekken. Bij het spelen en het werken kiezen we voor groepsdoorbrekende en thematische activiteiten. Dat betekent dat we samen met het kind kijken naar de belangstelling en het niveau.  In onze onderbouwunit zijn er uitdagende activiteiten  waardoor kinderen spelend en ontdekkend leren. In leerjaar 3 wordt veel aandacht besteed aan de basis van rekenen en lezen.  Dit begint met spelend en ontdekkend waarna de kinderen verder werken in schriften en op de computer.

We organiseren gastlessen en/ of excursies om de brede ontwikkeling van de kinderen te stimuleren. We halen de wereld binnen of stappen de wereld in. 

Leesplezier staat bij ons op nummer één. We besteden veel aandacht aan voorlezen, de verteltas, Kinderboekenweek en Bieb op school. (Link toevoegen) We hebben een enthousiaste leesconsulent die ons hierbij ondersteunt. De kinderen van de middenbouw komen wekelijks voorlezen. 

Wij en de kinderen vinden het fijn als ouders betrokken zijn door bv. mee te doen met activiteiten, door te komen helpen of om na schooltijd eens binnen te lopen. We volgen de ontwikkeling van de kinderen en nodigen u regelmatig uit voor een gesprek. 

We zijn een IKC en werken nauw samen met de kinderopvang. 
 

 

Image
Detail groep 4-5
Middenbouw

De middenbouw bestaat uit de groepen 4, 5 en 6. Zij zijn verdeeld over twee stamgroepen: ‘De Koperwiek’ en ‘De Bolderburen’.  Juf Tamara van As en juf Anne zijn de groepsleerkrachten van ‘De Koperwiek’ en juf Chanou is de groepsleerkracht van ‘De Bolderburen’. 

We besteden in de middenbouw veel aandacht aan groepsvorming en omgang met elkaar. We hebben wekelijks een klassenvergadering met de hele middenbouw waarin we de gang van zaken in de klas samen bespreken en we stellen doelen op waar we met elkaar aan kunnen werken. Daarnaast werken de kinderen ook aan hun persoonlijke doelen binnen de verschillende vakken.

Het lezen is een belangrijk onderdeel van het dagprogramma in de middenbouw. We leggen de nadruk op het stimuleren van leesplezier door een gevarieerd aanbod en boekpromotie. De kinderen rekenen op hun eigen niveau, iedere week staat een ander rekendomein centraal.

Op donderdag krijgen de kinderen gym van meester Alois en groep 5/6 gaat in het tweede half jaar iedere vrijdagmiddag naar zwemles. 
 

 

Image
Detail groep 4-5
Middenbouw

De middenbouw bestaat uit de groepen 4, 5 en 6. Zij zijn verdeeld over twee stamgroepen: ‘De Koperwiek’ en ‘De Bolderburen’.  Juf Tamara van As en juf Anne zijn de groepsleerkrachten van ‘De Koperwiek’ en juf Chanou is de groepsleerkracht van ‘De Bolderburen’. 

We besteden in de middenbouw veel aandacht aan groepsvorming en omgang met elkaar. We hebben wekelijks een klassenvergadering met de hele middenbouw waarin we de gang van zaken in de klas samen bespreken en we stellen doelen op waar we met elkaar aan kunnen werken. Daarnaast werken de kinderen ook aan hun persoonlijke doelen binnen de verschillende vakken.

Het lezen is een belangrijk onderdeel van het dagprogramma in de middenbouw. We leggen de nadruk op het stimuleren van leesplezier door een gevarieerd aanbod en boekpromotie. De kinderen rekenen op hun eigen niveau, iedere week staat een ander rekendomein centraal.

Op donderdag krijgen de kinderen gym van meester Alois en groep 5/6 gaat in het tweede half jaar iedere vrijdagmiddag naar zwemles. 
 

 

Image
Detail groep 7-8
Bovenbouw

In de bovenbouwunit zitten alle kinderen uit groep 7 en 8. We vinden het belangrijk dat alle kinderen groeien op hun eigen manier. Dit doen we door te werken met leerlijnen en persoonlijke leerdoelen. De kinderen weten daardoor goed waar ze aan werken en werken hierdoor gemotiveerd aan hun doelen. Door te werken binnen een betekenisvol thema kunnen we allerlei vakken geïntegreerd aanbieden. Verder werken we aan zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid, zodat de kinderen langzaamaan voorbereid worden op de stap naar de middelbare school. Naast ons reguliere lesprogramma gaat de bovenbouw op schoolkamp, voeren ze een musical op en nemen we deel aan verschillende educatieve uitjes.  

 

Image
Detail groep 7-8
Bovenbouw

In de bovenbouwunit zitten alle kinderen uit groep 7 en 8. We vinden het belangrijk dat alle kinderen groeien op hun eigen manier. Dit doen we door te werken met leerlijnen en persoonlijke leerdoelen. De kinderen weten daardoor goed waar ze aan werken en werken hierdoor gemotiveerd aan hun doelen. Door te werken binnen een betekenisvol thema kunnen we allerlei vakken geïntegreerd aanbieden. Verder werken we aan zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid, zodat de kinderen langzaamaan voorbereid worden op de stap naar de middelbare school. Naast ons reguliere lesprogramma gaat de bovenbouw op schoolkamp, voeren ze een musical op en nemen we deel aan verschillende educatieve uitjes.